9 juni

Kammarmusikfestival 2023

Strömbäcks folkhögskola, Vasakyrkan

Umeå Kammarmusikfestival 2023

Konstnärlig ledare: Svante Henryson Fotografierna är tagna av Berit Nilsson.

Fredag 9 juni

Vasakyrkan 19.00 CELLO OCH PIANO Torleif Thedéen, cello Simon Crawford-Phillips, piano Schumann – Violinsonat nr 1 Sjostakovitj – Cellosonat d-moll Henryson – Saraband Brahms – Cellosonat nr 1

Lördag 10 juni

Strömbäcks folkhögskola 13.30 – ca 14.45 Verk i vardande Svante Henryson och Zilliacuskvartetten spelar och samtalar om Svantes nya stråkkvartett i Aulan Därefter möjlighet till kaffepaus 15.15 – 16.15 Herrskapsdans; Prova på, om du så vill, under ledning av Veronika Grahn från Björkstalaget 16.30 – 17.45 Middag i restaurangen Förbeställ och meddela allergier och önskan om specialkost till info@umeakammarmusik.se senast torsdag 1 juni – kostnad 175 kr. 18.15 Unga cellister från Kulturskolan; Eleverna och Kati Raitinen ger smakprov på vad som instuderades under fredagens workshop. Aulan. 19.00 ZILLIACUSKVARTETTEN Grieg – Stråkkvartett i F-dur Haydn – Stråkkvartett op 76 nr 1 Schubert – Kvartettsats i d-moll Schubert – Stråkkvartett nr 13 a-moll, ”Rosamunda” Aulan 21.00 Avslutande musikstund med Svante i kyrkan (fri entré)

Verk i vardande – Aulan
Herrskapsdans
Prova på, om du så vill, under ledning av Veronika Grahn från
Björkstalaget.

Unga cellister från Kulturskolan – Aulan     Konsert med Zilliacuskvartetten – Aulan

Söndag 11 juni

Vasakyrkan 15.00 NIGHT SONG Ketil Bjørnstad, piano Svante Henryson, cello spelar egna kompositioner från duoskivan ”Night Song”

Umeå Kammarmusikfestival 2023

Konstnärlig ledare: Svante Henryson

Fotografierna är tagna av Berit Nilsson.

Fredag 9 juni

Vasakyrkan 19.00
CELLO OCH PIANO
Torleif Thedéen, cello