Konsert med Irina Kulikova, gitarr och Ingemar Brantelid, cello

Carlskyrkan⠀

Bilder från konserten i Carlskyrkan 20/3. Berit Nilsson fotade.

En fin recension av Bengt Hultman publicerades i VK 21/3:

20 mars kl 19.00

Irina Kulikova – Ingemar Brantelid den 20 mars

Irina Kulikova är en rysk gitarrist numera bosatt i Holland. Hon har utmärkt sig i en lång rad internationella gitarrtävlingar, spelat in en mängd CD-skivor m.m. Gå gärna in på hennes website och lyssna! (Där får man bland annat se och höra henne spela Tarrega för sitt lilla barn.)

Att vi lyckats engagera henne beror på att hon gästar Sundsvalls gitarrfestival dagarna före.

Hon har som duopartner cellisten Ingemar Brantelid. Vänta nu, heter inte han Andreas? Jo, det stämmer, men Andreas far Ingemar är också professionell cellist, mångårig medlem i Helsingborgs symfoniorkester.

Konserten äger rum i Carlskyrkans intima lokal och fina akustik. Buss nummer 9 går till Carlshöjd och stannar på kort gångavstånd utanför kyrkan.

Bilder från konserten i Carlskyrkan 20/3. Berit Nilsson fotade.

En fin recension av Bengt Hultman publicerades i VK 21/3:

20 mars kl 19.00

Irina Kulikova – Ingemar Brantelid den 20 mars